دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک سال 94

دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک سال 94

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۴
حسین ترابی

این مطلب مفید و ارزشمند از پایگاه علمی- پژوهشی پارس مدیر در زمینه فهرست سایت‌های معتبر پروپوزال و پایان نامه لاتین برای استفاده کاربران محترم ایران پژوهان به امانت گرفته شده است. این سایت نسبت به جمع آوری فهرست آدرسهای پایگاههای معتبر برای دریافت پایان نامه ها و پروپوزالهای لاتین برای دانشجویان اقدام نموده است. از انجاییکه کاربران ایران پژوهان نیز در زمره این افراد هستند، این مطلبکه اصل آن متعلق به سایت پارس مدیر است ، به امانت در سایت برای کاربران نمایش داده شده است.

آدرس منبع: http://www.parsmodir.com/thesis/thesis-latin.php

یکی از مهمترین چالشهای دانشجویان انتخاب موضوع و ایده مناسب برای پایان نامه است. در این بخش اطلاعات ۱۹ منبع بسیار مناسب و پذیرفته شده لاتین که شامل اطلاعات بسیار خوبی در زمینه پروپوزال و پایان نامه هستند، معرفی شده است.

http://wwwlib.umi.com/dissertations
این پایگاه شامل اطلاعات کتابشناختی و چکیده بیش از دو میلیون پایان نامه های دانشجویان 1000 دانشگاه جهان ( غالبا" آمریکای شمالی ) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. سالانه اطلاعات 47000 پایان نامه جدید به این مجموعه اضافه می شود. امکان دستیابی به اطلاعات کتابشناختی و چکیده پایان نامه های جهان از سال 1861 تا کنون (از سال 1997 به بعد همراه با 24 صفحه آغازین آن) از طریق نشانی فوق وجود دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۶
حسین ترابی

در نگارش پایان نامه یکی از مهمترین مسائل، جدید بودن موضوع پایان نامه است. اما چطور می توان اطمینان پیدا کرد که موضوع انتخابی قبلا مورد پژوهش قرار نگرفته است؟!

سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، که در میان پژوهشگران به سایت ایران داک مشهور است، راه اندازی شده است تا راهنمای محققان و دانشجویان عزیز در انتخاب موضوع باشد. در پروپوزال های برخی دانشگاه ها یک بند وجود دارد که دانشجو قبل از تصویب پروپوزالش می بایست با استعلام از سایت ایران داک مطمئن شود که قبلا در دانشگاه دیگری این موضوع کار نشده است. رشته ی مدیریت نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. و ...

کلیه ی دانشجویان دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری می بایست با مراجعه به این سایت از جدید بودن موضوع خود مطمئن شوند و در پایان کار خود یک نسخه از پایان نامه خود را در این سایت بارگزاری نمایند. نحوه ی کار با این سایت را متأسفانه بسیاری از دانشجویان نمی دانند و در پروپوزال های خود می نویسند به سایت مراجعه کردیم و موضوع مشابهی پیدا نشد. برای استفاده از این سایت می بایست مراحل زیر را طی نمود:

۱- مراجعه به آدرس اینترنتی سایت ایران داک به آدرس:

http://www.irandoc.ac.ir

2- در قسمت سمت راست بالای سایت مکانی برای جستجو وجود دارد که بسیاری از دانشجویان فکر می کنند در همین جا باید به دنبال کلید واژه های موضوع خود بگردند. که این اشتباه است زیرا هیچ پایان نامه ای در آنجا نمی یابند و فقط مطالب موجود در پایگاه اینترنتی را مورد جستجو قرار می دهند. برای جستجو در بانک اطلاعات پایان نامه ها می بایست در سایت ایران داک عضو شد (نگران نباشید عضویت در این سایت کمتر از ۵ دقیقه به طول می انجامد) برای عضویت با یک کلیک بر روی قسمت درون سرچ منویی ظاهر می شود که در آن نوشته شده است  جستجو در پایگاه های اطلاعاتی با کلیک بر روی آن صفحه ای دیگر باز می شود به آدرس:

http://database.irandoc.ac.ir/DL/Search/

که در آن پیام

The page you were looking for doesn’t exist

You may have mistyped the address or the page may have moved

را شاید ببینید برای از بین بردن این پیام کافی است عبارت DL/Search را از انتهای آدرس اینترنتی بالای صفحه حذف کنید یعنی بر روی آدرس

http://database.irandoc.ac.ir/

کلیک کنید. اگر قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید کافی است نام کاربری و کلمه ی عبور خود را وارد نموده و با وارد کردن عدد ۶ رقمی نمایش داده شده به صفحه ی جستجو بروید.

۳- اگر تا کنون در سایت ثبت نام نکرده اید بر روی عبارت ثبت نام در منوی وسط صفحه که کم رنگ نوشته شده است کلیک کنید.

آدرس اینترنتی مستقیم ثبت نام

http://database.irandoc.ac.ir/register/

می باشد. ثبت نام بسیار ساده است در قسمت نام کاربری یک کلمه با حروف انگلیسی مانند فامیلتان تایپ نمایید.در قسمت کلمه ی عبور یک رمز چند رقمی انتخاب نمایید این رمز می تواند عدد یا حرف انگلیسی یا هردوی آنها باشد.  در قسمت تکرار کلمه ی عبور دوباره همان رمز را تکرار نمایید تا سایت مطمئن شود که شما رمز را آگاهانه انتخاب کرده اید. در قسمت پست الکترونیکی، ایمیل خود را وارد نمایید. سپس کد شش رقمی را که می بینید در جای مشخص شده وارد نمایید. اگر کسی قبلا نام کاربری شما را انتخاب نکرده باشد با کلیک بر روی ثبت نام روند ثبت نامتان تمام می شود ولی اگر نام کاربریتان تکراری باشد می بایست نام کاربری جدیدی انتخاب نمایید.

۴- برای ورود به سایت پیشنهاد می گردد تیک مرا به خاطر بسپار را نزنید چون سایت معمولا با این دکمه مشکل دارد و هر دفعه که خواستید وارد شوید به صورت دستی نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید.

۵- بعد از ورود به سایت در نوار بالا ۵ گزینه ی جستجو، جستجوی پیشرفته، جستجوی حرفه ای، میزکار و پرسش های متداول را می بینید. و در وسط صفحه نیز قسمتی به نام عبارت جستجو وجود دارد که با کلیک بر روی هریک از اینها می توانید به جستجوی موضوع مورد تحقیق خود بپردازید. برای جستجو در مورد یک موضوع پیشنهاد می گردد از کلید واژه های مختلف استفاده نمایید و صرفا به یک کلید واژه اکتفاء نکنید و تاجایی که می توانید کلید واژه تان کوتاه و یک کلمه ای باشد.

منبع: سایت http://iransearchers.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۰
حسین ترابی

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و مدیریت روابط مشتری (CRM) 2 سامانه اطلاعاتی مهم برای سازمان‌ها و مدیران‌شان هستند.

این 2 سامانه، جنبه‌های مهمی از هر سازمان هستند که ماهیت بسیار مشابهی دارند اما برای اهداف متفاوتی مناسب هستند. آنها نرم‌افزارهایی هستند که کارمندان یک سازمان را قادر می‌کنند که برای هماهنگی فعالیت‌های سازمان به اشتراک اطلاعات بپردازند. همچنین این برنامه‌های کاربردی به مدیریت اجرایی امکان می‌دهند که بر اساس گزارش‌ها و پیش‌بینی‌هایی که توسط این ابزارها ایجاد می‌شود به اتخاذ تصمیم بپردازند. تفاوت میان ERP و CRP حتی برای کسانی که از این 2 ابزار قدرتمند استفاده می‌کنند و عرضه‌کنندگانی که هر دو را می‌فروشند نیز مشکلی سردرگم کننده است.
ERP
برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) نرم‌افزاری است که کارکردهای داخلی هر بخش از سازمان را متوازن می‌کند. این سامانه جریان موزون اطلاعات پیرامون فعالیت‌های مختلف مانند حسابداری، منابع انسانی و تولید را ممکن می‌سازد. ممکن است زمانی برسد که برای سازمان دشوار باشد که فروش خود را 5 درصد افزایش دهد اما آسان‌تر باشد که هزینه‌ها را 5 درصد کاهش دهد. کاستن از هزینه‌ها فرایندی است که به خوبی درآمد فروش را افزایش می‌دهد. اگر هدف سازمان از متوازن ساختن همه فرایندها این موضوع باشد، ERP مفید است. در حالی که در گذشته به خاطر گران بودن ERP تنها سازمان‌های بزرگ از آن استفاده می‌کردند، با گذشت زمان نسخه‌های جدیدی به وجود آمدند که برای شرکت‌های کوچک نیز مناسب باشد. هنگامی که ERP عملیاتی شود همه کارمندان در سطوح مختلف می‌توانند از یک انباره مرکزی به اطلاعات متناسب با کارشان دسترسی داشته باشند. این به کارآمدی بهتر، عملیات متوازن و خطاهای کمتر منجر می‌شود. برای مدیران ERP بینش واضحی از سلامت سازمان به‌دست می‌دهد و آنها می‌توانند با بهبود بهره‌وری و کارآمدی، تصمیمات بهتری اخذ کنند.
CRM
مدیریت روابط مشتری (CRM) برای سازمان به همان مفیدی ERP است. همانطور که از نامش بر‌می‌آید، CRM ابزاری مشتری‌گراست و باید توسط بخش فروش و بازاریابی استفاده شود. این بخشی از سازمان است که سازمان را به دنیای بیرون مرتبط می‌سازد. مدیریت روابط مشتری به پرسنل بخش فروش به مدیریت بهتر اطلاعات پیرامون همه مشتریان موجود و ممکن که می‌توان با آنها روابط بهتری داشت کمک می‌کند. مدیریت روابط مشتری به عنوان یک نرم‌افزار، حداکثر اطلاعات را در مورد مشتریانی که برای هر شرکتی مهم هستند را فراهم می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۲:۴۴
حسین ترابی

کسب و کار اینترنتی روز به روز داغ تر می شود. هر روز می شنویم که سایتهای جدیدی راه اندازی می شوند. هر روز شاهد سودهای بسیار زیادی در کسب و کار اینترنتی هستیم. میدانم شما هم دوست دارید وارد این منبع درآمد هیجان انگیز بشوید تا بتوانید از طریق سود آن به تمام آرزوها و خواسته های خودتان برسید.

قبل از شروع هر کاری باید به تحقیقات بپردازید. در رابطه با تحقیقات بازاریابی و شروع کسب و کار اینترنتی مقالاتی در سایت آترین وب منتشر شده است که توصیه میکنم اگر آنها را مطالعه نکردید حتما مطالعه کنید.

مقالاتی درباره کسب و کار اینترنتی :

  • چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟
  • چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم؟
  • چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟
  • امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۲:۳۶
حسین ترابی